REGULAMIN

Indywidualnie jest miejscem, w którym każdy Autor może prowadzić wątki z innymi. To coś jak blog grupowy, ale bez fabuły. Karty Autora są miejscem do ustalania szczegółów wątku i w ogóle dowiedzenia się o preferencje danej osoby, zaś Karty Postaci służą do prowadzenia wątku.

Ogólne

  1. Każdy ma prawo wypowiedzieć się na blogu, ale nie muszę chyba dodawać, że obowiązują zasady kultury. Wszelkie obraźliwe wypowiedzi będą usuwane, ale mam nadzieję, że do tego nie dojdzie.
  2. Chętnie powitam pomysły odnośnie ulepszenia bloga, jak i chęć pomocy w prowadzeniu go.
  3. Jeśli ktoś rezygnuje z wątku z jakiegokolwiek powodu, powinien powiadomić o tym współautora. W blogosferze też obowiązują niepisane zasady bazujące na kulturze osobistej.

Karta Autora

  1. Zgłoszenia należy zostawiać pod zakładką „Zapisy”. Wystarczy, że podasz swój mail i tyle. Żadnych haseł i innych bzdur.
  2. Po otrzymaniu zaproszenia publikujesz Kartę Autora. Jest to post, w którym opiszesz czego oczekujesz od wątku plus podasz jakieś dodatkowe informacje, jeśli uznasz to za stosowne. Karta Autora to Twoja wizytówka tutaj. Za jej pomocą możesz zachęcić innych, żeby z Tobą pisali. Obowiązkowy w KA jest tylko nick. Reszta, czyli forma i treść, są dowolne. Mimo to,poniżej podaję przykłady informacji, jakie możesz tam zamieścić. Można to potraktować jak taki nieobowiązkowy wzór.
    • Nick: obowiązkowe! Muszę wiedzieć, jak Cię wpisać do linków z boku.
    • E-mail: bo może zdarzy się ktoś, kto będzie wolał pisać mailowo.
    • Etykiety: maksymalnie 20 etykiet (tylko tyle Blogspot pozwala dodać do posta), które opiszą, jakich wątków poszukujesz. Mogą to być gatunki (fantasy, romans, kryminał itp.), jak i konkretne uniwersa (Harry Potter, Gra o Tron itp.). Żeby nie było bałaganu, etykiety piszemy pełną nazwą w języku oryginału, używając alfabetu łacińskiego.
    • Postać: po prostu opisz trochę, jakiego typu postacie prowadzisz. Prowadzisz tylko kobiety, tylko mężczyzn, czy jest Ci obojętne? Nie prowadzisz postaci po trzydziestce? Twoje postacie mają zawsze bardzo ciężką przeszłość? A może wręcz przeciwnie?
    • Gatunek: same etykiety to nie wszystko. Chcesz rozszerzyć trochę tę kwestię i opisać konkretne pomysły na wątki? Proszę bardzo. Może trafi się autor, który też marzy o widowiskowym skoku na bank, ale potrzebuje wspólnika w zbrodni :)
    • Uniwersum: ponownie - warto to uściślić bardziej, niż tylko dodając etykiety. Tutaj można też dodać, czy interesuje Cię sam świat, czy może chcesz poprowadzić postać kanoniczną i stworzyć jakąś alternatywną fabułę ulubionej książki. Czemu nie, prawda?
    • Wątek: jakie wątki preferujesz? Śmieszne, straszne, kwadratowe czy podłużne? Jeśli akurat masz ochotę na ckliwy romans, to napisz; jeśli wolisz, żeby krew lała się strumieniami, też napisz. Lubisz yaoi? Napisz. Nie lubisz? Napisz. Możesz wspomnieć, co ile odpisujesz, co Cię w wątkach denerwuje, a za czym przepadasz. To dość obszerna kategoria, więc nie ma co się ograniczać.
    • Grupowce: czyli to, gdzie pisałaś i jakie postaci prowadziłaś. Może znajdzie się ktoś, z kim dobrze Ci się tam pisało?
    • Inne: tutaj możesz napisać wszystko, co mi wcześniej nie przyszło do głowy. Może szukasz jakichś konkretnych autorów, a może chcesz wrzucić linki do kart postaci, które kiedyś stworzyłaś, ale na razie nie ma gdzie ich użyć? Staż blogowy? Cokolwiek to jest, wrzucaj, nie wstydź się :)
    • Obrazki i gify: jasna sprawa, że można je wrzucać, by urozmaicić treść, byleby tylko nie były zbyt niecenzuralne.

Karta Postaci

  1. Karta Postaci to Twoja indywidualna sprawa, więc jej forma może być dowolna. Potrzebne jest tylko imię i nazwisko (lub samo imię albo przydomek), żebym miała jak podpisać link do karty.
  2. KP są linkowane w submenu pod Twoim nickiem. Jeśli karta jest na stronie głównej, nie trzeba ej zgłaszać w odpowiedniej zakładce. Jeśli jest publikowana ze starszą datą, proszę o informację w Administracji.
  3. Sposób dodawania kart jest opisany dokładnie w zakładce. Ułatwia mi to pracę, tak więc dziękuję z góry za pomoc przejawiającą się podawaniem linków według zasady.
  4. Jeśli z jakiejś przyczyny link nie działa albo nie został dodany, napisz w zakładce Administracja. Jestem człowiekiem, mogę coś przeoczyć.
  5. Pod jedną KP spokojnie można prowadzić wątki z kilkoma postaciami, nie ma problemu.
  6. Możesz mieć tyle KP, ile tylko Ci się podoba. Jeśli jednak nie prowadzisz jakiejś postaci, ale nie chcesz usuwać karty, napisz w zakładce Administracja. Obok imienia postaci pojawi się litera N, co oznacza postać nieaktywną.

Dodatki

  1. Dodatki to wszystko to, co Ci się przyda przy prowadzeniu danego wątku. Może to być opis uniwersum, lista używanych NPC, opis odwiedzonych lokacji czy streszczenie wątku. Nie ma ograniczeń.
  2. Jeśli Twój dodatek został źle zalinkowany albo go przeoczyłam, po prostu napisz w zakładce Administracja. Każdemu zdarza się pomylić.

Opowiadania

Opowiadania związane z postaciami i wątkami też można pisać. Za nie też są wirtualne cukierki :) Opowiadania mają osobną zakładkę. Poza tym zachęcam do czytania i komentowania, nawet jeśli nie znasz Autora, postaci ani niczego.

Komentarze

  1. Komentarze można pisać zarówno pod KP, jak i Kartami Autora. Te pierwsze powinny być bardziej skupione na fabule, zaś te drugie mogą dotyczyć czegokolwiek.
  2. Jeśli chcecie, w komentarzu z odpowiedzią możecie się podpisać i podpis zalinkować do właściwej KP. To zdecydowanie ułatwi wtedy odpis drugiemu Autorowi, bo wystarczy jedno kliknięcie i od razu przeniesie się do właściwej karty. Przykład.
Nieobecności
  1. Urlopy zgłaszamy w zakładce Administracja. Każdy ma prawo zachorować, mieć ważniejsze sprawy od pisania w internecie albo nawet potrzebować odpocząć od wątkowania, by potem wrócić z większymi pokładami weny.
  2. Trzeba podać konkretny termin, do kiedy urlop ma trwać. Najdłuższy możliwy to miesiąc.
  3. Po upływie terminu Autor powinien zgłosić się w zakładce Administracja, że wraca z urlopu i można usunąć adnotację z listy. Jeśli jednak nie wraca, to po miesiącu należy przedłużyć urlop (albo do konkretnego terminu, albo o kolejny miesiąc). Po każdym miesiącu należy się zgłaszać w zakładce, aby pokazać, że nadal się jest na blogu i w końcu się na niego wróci. W przypadku braku zgłoszenia i braku jakiejkolwiek aktywności na blogu (jeśli takową zauważę, to w porządku), po upływie tygodnia Autor zostanie usunięty z linków.
Inne

Jeśli cokolwiek wpadnie Wam do głowy, jakieś pomysły na ulepszenie bloga, chęć na przykład na zorganizowanie wątku grupowego, można śmiało zgłaszać to w zakładce Administracja. Tak samo jak wszystkie sprawy, które Wam nie odpowiadają, to, co Wam się nie podoba lub co można by zmienić, żeby użytkowanie bloga było łatwiejsze. Będę wdzięczna za wszystkie uwagi!
Jeśli napisanie publicznego komentarza w zakładce Wam nie odpowiada, można śmiało pisać na prywatnego mejla: dama.z.szanghaju@gmail.com Zawsze coś pomyślimy, aby rozwiązać problem :)
Pomysły na wątki, z których mogliby korzystać wszyscy, są mile widziane. Zachęcam do zgłaszania takowych!

38 komentarzy:

  1. Przeczytałem, gdzie dać autograf?

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytane. Jak potrzebujesz jakiejś pomocy to wal do mnie śmiało :)

    OdpowiedzUsuń